Lepiej rozumiemy potrzeby ludzi podobnych do nas lub którzy lubią to co my. Możemy być w tym znacznie lepsi niż Ci, którzy chcą tylko na tym zarobić.
Każdy z nas ma jakiś talent. Dobrze jest działać w jego obszarze. To daje najlepsze rezultaty.
Zobacz jakie branże się rozwijają. Jakie panują trendy na rynku. Jakie potrzeby mają ludzie, które można zaspokoić.
> > > > > > > > > < < < < < < < < <
> > > > > > > > > < < < < < < < < <
Wybierz pracę, którą kochasz, a nie będziesz musiał pracować nawet przez jeden dzień w swoim życiu.
- KONFUCJUSZ
Czy zastanawiało Cię kiedyś w jaki sposób firmy takie jak Apple, Gillete czy McDonalds osiągnęły globalny sukces? Otóż odpowiedzią jest jeż, małe zwierzątko, które jak żadne inne potrafi się zwinąć w kłębek i w ten sposób ochronić swoje życie przed drapieżnikiem jakim jest lis. Ale czemu jeż stał się symbolem sukcesu, czemu to nie lis, piękny, sprytny, szybki, zaradny? To jeż wszystkie swoje siły, budowę organizmu, wytworzenie kolców na skórze, dobry refleks kieruje na przeżycie, a lis, mimo wszystkich swoich zalet, nie poradzi sobie ze zwiniętym w kłębek jeżem. Tak też jest w biznesie, są firmy dobrze funkcjonujące, szybkie w działaniu, sprytne, z wdziękiem ogarniające różne gałęzie działalności, jak lis, lecz nigdy nie staną się światowymi liderami, bo tylko skupienie na podstawowym celu firmy gwarantuje sukces. Aby osiągnąć taki poziom należy odnaleźć dziedzinę, w której możemy swobodnie się poruszać, lubimy to co robimy, możemy wykorzystać nasze talenty i predyspozycje a dzięki motywacji możemy to robić najlepiej na świecie, jednocześnie zarabiając na tym. Dzięki determinacji i podporządkowaniu wszystkich działań jednemu celowi Steve Jobs stworzył systemy operacyjne, dzięki którym mamy iPhona, a firma Gillette zaopatruje cały świat w maszynki do golenia. A McDonald? Zaczęło się od pasji braci Richarda i Maurice’a McDonaldów, którzy kochali burgery i chcieli robić je dobrze. Uważali, że można robić je lepiej, szybciej niż robiła to ich konkurencji. Czerpali radość z ich robienia i dostarczania klientom swoich burgerów najszybciej. W ten sposób stworzyli najlepszy na świecie w system wytwarzania hamburgerów. Ich restauracja dawała klientom magiczne doświadczenie, dostawali bardzo szybko swoje zamówienie, które zawsze smakowało tak samo. Dziś wiadomo, że jest to podstawa, dla której klienci wracają chętniej do restauracji czy innych punktów usługowych, gdy są zadowoleni z usługi i jest ona powtarzalna. Daje im to większy komfort i poczucie bezpieczeństwa. Tak dobry system nigdy nie jest dziełem przypadku i wymaga wiele testów, poprawek i ulepszeń, zanim znaczenie działać jak dobrze naoliwiona maszyna. Firma posiadała już świetny przepis na hamburgera, z dobrego mięsa o odpowiedniej grubości, mieli dobrane sosy oraz ich ilości, a nawet sposób układania ogórków, który pozwalał na lepszą stabilizację całego burgera. Mieli więc produkt i zadowolonych klientów. Już byli lepsi i bardziej wydajni niż ich konkurencja. Jednak, gdyby na tym poprzestali to Roy Krac, twórca ich potęgi, nigdy by się o nich nie dowiedział i nigdy nie miałby okazji sprzedać im maszyn do przygotowywania kilku szejków na raz. Razem chcieli działać jeszcze lepiej, jeszcze skuteczniej robić hamburgery oraz ułatwić sobie rekrutacje i wdrożenie nowych pracowników. Wiedzieli, że w tej branży jest duża rotacja pracowników, a żeby ich biznes dobrze działał konieczne było, żeby osoby bez doświadczenia były w stanie szybko, po krótkim szkoleniu przygotować tak samo burgera, jak ich koledzy pracujący już tam od dawna. Te zasady mające wspólny cel pozwalają, tak jak jeżowi, być niezwyciężonym, bo tylko konsekwencja, uporczywe działanie w jasno wyznaczonym kierunku oraz wiedza czego nie robić dadzą pozycję lidera.
> > > > > > > > > < < < < < < < < <