"Nie ma wad i zalet, są tylko cechy"
Maciek Mroczyński
SZEROKOŚĆ MYŚLENIA
MODUŁ 2: Praktyczne wykorzystanie
Praktyczne korzystanie
z szerokości myślenia
Szerokość myślenia określa zarówno człowieka, jak i wymagania sytuacji. Aby móc z niej skorzystać trzeba określić:
PRZYKŁAD
Dopiero po porównaniu tych dwóch parametrów możemy określić dopasowanie osoby do sytuacji, stanowiska, funkcji.
Skala
Poniżej przedstawiamy przyjęty przez nas podział poziomu szerokości myślenia oraz ich charakterystyki.
Zobacz jaką szerokość myślenia masz Ty!
bardzo mała
szerokość myślenia
mała
szerokość myślenia
średnia
szerokość myślenia
duża
szerokość myślenia
bardzo duża
szerokość myślenia
Przykłady praktyczne
WAŻNE
Warto zaznaczyć, że szerokość myślenia jest jednym
z 6 podstawowych parametrów człowieka,
więc aby skutecznie odkryć swój potencjał lub dopasować osoby do zadań, należy uwzględniać i trenować każdy z nich*.
W końcu trening czyni mistrza!
*informacje nt. reszty parametrów znajdziesz w dalszych częściach treningu
Dla ciekawych
Jony Ive był niezwykle utalentowany i posiadał dużą szerokość myślenia. W wyjątkowy sposób potrafił zoptymalizować wygląd produktów, ich funkcjonalność, proces produkcyjny, a nawet liczbę sztuk na palecie.
Przytłoczony biurokracją i bezproduktywnymi zebraniami oraz niskiej jakości inżynierią, w 1997 roku chciał rzucić pracę w firmie, w której logo znajduje się nadgryzione jabłko.
Jednak po zmianie związanej z obecnością Steve'a Jobsa i dopasowaniu warunków pracy do jego bardzo dużej szerokości myślenia, postanowił w niej zostać.
Od tamtego czasu wykorzystywał w pełni swój potencjał i stał się autorem najbardziej znanych projektów, takich jak: AirPods, iPad, iPod, MacBook Pro i wiele innych.
O ile procent więcej produktów mogłoby powstać, gdyby przedsiębiorcy i kierownicy idealnie dopasowywaliby otoczenie do szerokości myślenia pracowników?
ZASTANÓW SIĘ
Mniej ważny jest poziom szerokości myślenia osoby sam w sobie i porównywanie go z innymi osobami.
Kluczowe jest dopasowanie osoby z danym poziomem szerokości myślenia do wymagań sytuacji.
PRZEJDŹ DALEJ - MODUŁ 3
POWRÓT - MODUŁ 1
Opinie
Marka Archimen® jest własnością Driving Centers Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 47/10, 02-672 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000422858,
kapitał zakładowy w wysokości 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych), REGON: 146157501, NIP: PL7010344905.