TRZY FUNKCJE

SPECJALISTA

Celem specjalisty jest wykonywanie pracy tu i teraz,

bez rozmyślania o przeszłości ani przyszłości.

Image
Czytaj dalej - trzy funkcje spec - sekcja sposób działania

czytaj dalej

  • zwykle skupia uwagę na teraźniejszości (na pracy, którą ma wykonać)
  • jest wykonawcą - praca techniczna, specjalistyczna
  • wyznaje zasadę: „Jeśli coś ma być zrobione dobrze, zrób to sam”
  • nie marzy o rzeczach - po prostu je robi
  • jest szczęśliwy, kiedy może pracować robiąc tylko jedną rzecz w danym czasie
  • pracuje miarodajnie i kontroluje postępy pracy
  • uważa, że myślenie jest bezproduktywne, nie jest pracą, przeszkadza w pracy, chyba że jest to myślenie o pracy do wykonania
  • nie jest zainteresowany tworzeniem pomysłów, a tym, jak je wprowadzić w życie

Sposób działania specjalisty

WRÓĆ NA STRONĘ GŁÓWNĄ

"TRZY FUNKCJE"

TRZY FUNKCJE SPECJALISTA - WRÓĆ NA STRONĘ GŁÓWNĄ "TRZY FUNKCJE" - TOP

Zachowanie równowagi

perspektywa specjalisty

Ważne jest, żeby specjalista uwzględniał wizje i zmiany przedsiębiorcy oraz działał w oparciu o wytyczne kierownika.

Przewaga specjalisty w przedsięwzięciu sprawia, że skupienie uwagi jest na bieżącej pracy, nie na rozwoju.

Przedsiębiorstwo, w którym dominuje specjalista, pozbawione jest przyszłości - nie adaptuje się do zmian, przegapia okazje rynkowe.

Zbyt mało specjalisty w przedsięwzięciu skutkuje brakiem postępów, niedostarczaniem usług, spadkiem jakości i wartości.

Przewaga

Zbyt mało

Czytaj dalej - trzy funkcje spec- sekcja równowaga

czytaj dalej

Współpraca pomiędzy funkcjami

perspektywa specjalisty

Zadaniem specjalisty, oprócz pracy nad produktem, jest uwzględnianie założeń wyznaczanych przez przedsiębiorcę i działanie w systemie kierownika.

Przedsiębiorca zabiera mu czas przeznaczony na pracę wymyślaniem nowych pomysłów i ciągłymi zmianami. Specjalista bywa sfrustrowany koniecznością wprowadzania zmian i ulepszeń do produktów, woli dopracowywać jego jakość.

Współpraca z przedsiębiorcą

Współpraca z kierownikiem

Kierownik narzuca specjaliście tryb pracy i próbuje zredukować do drobnej cząstki „systemu” (system jest bezosobowy i narusza indywidualność).

Zobacz przykłady - trzy funkcje spec - sekcja współpraca

zobacz przykłady

Przykłady specjalistów

  • Grafik tworzący spójny wygląd identyfikacji marki.
  • Dobry mechanik samochodowy, który umie znaleźć przyczynę awarii.
  • Lekarz specjalista, który poprawnie stawia diagnozy i umie dopasować leczenie.
  • Piekarz, który każdego dnia dąży do wypieku idealnego chleba, koncentrując się na szczegółach i jakości swojej pracy.
REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

Opinie

Marka Archimen® jest własnością Driving Centers Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie,

ul. Domaniewska 47/10, 02-672 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000422858,

kapitał zakładowy w wysokości 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych),

REGON: 146157501, NIP: PL7010344905.