Image Image
KONSULTACJE
SZKOLENIA
e-LEARNING

"Nie ma wad i zalet, są tylko cechy"

Maciek Mroczyński

SZEROKOŚĆ MYŚLENIA

MODUŁ 2: Praktyczne wykorzystanie

Praktyczne korzystanie

z szerokości myślenia

Szerokość myślenia określa zarówno człowieka, jak i wymagania sytuacji. Aby móc z niej skorzystać trzeba określić:

  • szerokość myślenia człowieka - czy łatwo mu skojarzyć dużą liczbę wątków i wymyślić nieszablonowe rozwiązania (duża szerokość myślenia) czy woli powtarzalne, szablonowe zadania (mała)
  • wymagania dotyczące szerokości myślenia w danej sytuacji - czy konkretne zadania wymagają kojarzenia wielu wątków i umiejętności radzenia sobie w zmiennych warunkach (duża szer. myślenia) czy wystarczy działać według określonych już procedur, bez zmian i niespodzianek

PRZYKŁAD

Dopiero po porównaniu tych dwóch parametrów możemy określić dopasowanie osoby do sytuacji, stanowiska, funkcji.

Skala

Poniżej przedstawiamy przyjęty przez nas podział poziomu szerokości myślenia oraz ich charakterystyki.


Zobacz jaką szerokość myślenia masz Ty!

bardzo mała

szerokość myślenia

Image

mała

szerokość myślenia

Image

średnia

szerokość myślenia

Image

duża

szerokość myślenia

Image

bardzo duża

szerokość myślenia

Image

Przykłady praktyczne

WAŻNE

Warto zaznaczyć, że szerokość myślenia jest jednym

z 6 podstawowych parametrów człowieka,

więc aby skutecznie odkryć swój potencjał lub dopasować osoby do zadań, należy uwzględniać i trenować każdy z nich*.

W końcu trening czyni mistrza!


*informacje nt. reszty parametrów znajdziesz w dalszych częściach treningu

Image

Dla ciekawych

Jony Ive był niezwykle utalentowany i posiadał dużą szerokość myślenia. W wyjątkowy sposób potrafił zoptymalizować wygląd produktów, ich funkcjonalność, proces produkcyjny, a nawet liczbę sztuk na palecie.


Przytłoczony biurokracją i bezproduktywnymi zebraniami oraz niskiej jakości inżynierią, w 1997 roku chciał rzucić pracę w firmie, w której logo znajduje się nadgryzione jabłko.


Jednak po zmianie związanej z obecnością Steve'a Jobsa i dopasowaniu warunków pracy do jego bardzo dużej szerokości myślenia, postanowił w niej zostać.


Od tamtego czasu wykorzystywał w pełni swój potencjał i stał się autorem najbardziej znanych projektów, takich jak: AirPods, iPad, iPod, MacBook Pro i wiele innych.

Image

O ile procent więcej produktów mogłoby powstać, gdyby przedsiębiorcy i kierownicy idealnie dopasowywaliby otoczenie do szerokości myślenia pracowników?

ZASTANÓW SIĘ

Zapamiętaj

Mniej ważny jest poziom szerokości myślenia osoby sam w sobie i porównywanie go z innymi osobami.


Kluczowe jest dopasowanie osoby z danym poziomem szerokości myślenia do wymagań sytuacji.

Image
REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

Opinie

Marka Archimen® jest własnością Driving Centers Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 47/10, 02-672 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000422858,

kapitał zakładowy w wysokości 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych), REGON: 146157501, NIP: PL7010344905.