blog wiedzy dla biznesu

SPRAWDŹ JAK MOŻESZ WYKORZYSTAĆ
TE SAME METODY W SWOJEJ FIRMIE

JAK STEVE JOBS STWORZYŁ
NAJWIĘKSZĄ FIRMĘ ŚWIATA?

POWRÓT NA STONĘ GŁÓWNĄ

Jak Apple ze skraju bankructwa doszło do największej firmy świata w 13 lat?

Co zrobił Jobs i dlaczego to zadziałało?

Które z tych metod możesz wykorzystać w swoim biznesie?

Click to play video

Dlaczego Apple zostało największą firmą świata? Jak, nie mając żadnego doświadczenia w produkcji telefonów, wygrało konkurencję z takimi gigantami jak Nokia czy Motorola? Ponad połowa wszystkich telefonów komórkowych na świecie była sprzedawana przez Nokię. A w tamtym czasie, Apple produkowało tylko komputery i iPody.


Jednak to Apple pierwsze dostrzegło okazję i stworzyło smartphone, dzięki któremu, przez kilka lat było na szczycie rankingu największych firm świata. Jak im to udało? Dzięki czemu pokonali tak silną konkurencję?


Jak zmienili rynek i życie swoich klientów? Pewnie nie spodziewasz się takiej odpowiedzi, ale kluczem do ich sukcesu było skupienie. Skupienie się tylko na właściwych rzeczach.


Mało osób pamięta, że w 1997 r. firma Apple była na skraju bankructwa. Traciła ponad miliard dolarów rocznie, to prawie 20 milionów dolarów tygodniowo, czyli 2,5 miliona dolarów straty dziennie.


Steve Jobs wiedział, że w obecnym modelu, firma zmierza do upadku… a jeżeli ma przetrwać, to konieczne są zmiany. Dlatego wrócił do tego, co zadecydowało, że Apple w ogóle powstało. Piękne wzornictwo i postawienie jakości nad ilością. Jobs wiedział, że ludzie wybierają produkty Apple właśnie dla jakości, funkcjonalności i idei, jaką za sobą niosą.


Podjął kluczowe decyzje zakładające powrót do korzeni – odrzucił korporacyjne schematy i pokierował się intuicją. Mocno zaryzykował i mimo protestów w firmie, wycofał dziesiątki podobnych do siebie produktów, jakie firma miała w ofercie lub zamierzała produkować.


Stworzył nową strategię produktową: podzielił klientów na dwie grupy: konsumentów i profesjonalnych, a produkty na dwie kategorie: przenośne i stacjonarne. Precyzyjnie określił 4 obszary, jakie miały spełnić flagowe urządzenia. Tak powstały iMac’i i PowerMac’i, iBook’i i PowerBook’i. Ta prostota sprawiła, że cała firma wróciła na właściwe tory, a wkrótce później iPhonem i iPadem zmieniła losy świata.


Jak ten przykład możemy przełożyć dla siebie? Co robić i jak go wykorzystać w swojej firmie? Żeby zacząć, warto skupić się na właściwych rzeczach i określić trzy podstawowe elementy:

1. co lubisz robić

2. do czego masz talent i predyspozycje

3. jakie panują trendy









Przy tworzeniu lub zmianie swojej firmy, oparcie się na zasadzie TOP zwiększa szansę powodzenia. Firma oparta na talencie i pasji zawsze jest najlepszym wyborem, bo zgodnie z tym, co mówił Jobs, "jak się robi to, co się kocha, trudno jest z tego zrezygnować".

Czy chcesz szybciej i łatwiej odkryć obszar swojej
biznesowej niszy
metodą, którą zastosował Steve Jobs? 

Kliknij poniżej, żeby otrzymać bezpłatne ćwiczenie.

CHCĘ OTRZYMAĆ BEZPŁATNE ĆWICZENIE

NA CZYM SIĘ SKUPIĆ?

Lepiej rozumiemy potrzeby ludzi podobnych do nas lub którzy lubią to co my. Możemy być w tym znacznie lepsi niż Ci, którzy chcą tylko na tym zarobić.

DO CZEGO MASZ TALENT?

Każdy z nas ma jakiś talent. Dobrze jest działać w jego obszarze. To daje najlepsze rezultaty.

CO JEST ZYSKOWNE?

Zobacz jakie branże się rozwijają. Jakie panują trendy na rynku. Jakie potrzeby mają ludzie, które można zaspokoić.

CZY CHCESZ SIĘ DOWIEDZIEĆ

Prowadzący

Maciej Mroczyński

POLITYKA PRYWATNOŚCI
REGULAMIN